4
Sebateam in English Sebateamin kotisivut Suomeksi  
NaviLeft Tuoreimmat uutisemme Sebastian Lindholm Emil Lindholm Axel Lindholm Kilpailukalustomme Parhaimmat rallikuvamme TV-tuotantoamme Elämykselliset asiakastilaisuutemme Kumppaneitamme Ota yhteyttä ja kannusta meitä NaviRight
TableTop
 
Tuoreimmat uutisemme
 
Highslide JS
 
Highslide JS
 
22.3.2014 - Emil Lindholm: Porschella FinRace-ratasarjaan!

Ratakausi 2014 lähestyy. Voin innokkaana ilmoittaa, että suunnitelmat kaudelle ovat varmistuneet: tulen ajamaan valikoituja kilpailuja Porsche GT3 Cup Trophy -sarjassa Luokka kolmen autolla Magenta Racingin tiimissä.

Viime syksynä Magenta Racingin tiimipäällikkö Jukka Nieminen antoi minulle mahdollisuuden kokeilla hänen käytössään kaudella 2013 ollutta Porschea. Jälkeenpäin oli sanomattakin selvää, että minulle nousi pienoinen kuume kilpailla Porsche-luokassa. Kun Jukka ilmoitti ajavansa Nürburgringillä VLN-sarjaa, ja että hänen autonsa olisi vailla kuljettajaa, avautui meille erittäin otollinen mahdollisuus lähteä toteuttamaan kautta.

Tarvittava taloudellinen panos on huomattavasti suurempi kuin viime vuonna ajamassani V1600-luokassa. Siksi haluan kiittää suuresti kaikkia yhteistyökumppaneita ja tukijoita, autoa huoltavaa Printsport Racingiä sekä tietysti Jukka Niemistä ja koko Magenta Racingin tiimiä tämän mahdollistamisesta!

Porsche GT3 Cup Trophy Finland kilpailut ajetaan Finrace-ratasarjan yhteydessä, jonka lisäksi yksi kilpailu ajetaan Porsche Racing Club Finlandin järjestämässä Porsche-festivaalissa Alastarolla. Sarjalla on AKK:n myöntämä Trophy-arvo. Tämän lisäksi kilpailemme myös Porsche Motorsportin Trophy-tittelistä. Tänä vuonna sarjassa kilpailee oletettavasti noin 20 autoa.

Kaikki autot ovat Porsche Motorsportin valmistamia GT3 Cup -autoja, jotka perustuvat Porsche GT3 -siviiliautoihin. Autot jaetaan kolmeen eri luokkaan mallista riippuen.

Luokka yhden autot ovat mallivuotta 2001-2004, 996-mallisia ja vuosimallista riippuen 370-390-hevosvoimaisia. Luokka kahdessa ajetaan 997-mallisilla 2005-2009-mallivuotisilla autoilla, joissa on Luokka yhdestä eroten esimerkiksi kuusivaihteinen sekventaalivaihteisto ja vuosimallista riippuen 400-420 hevosvoimaa. Luokka kolmessa ajetaan 2010-2012-mallivuotisilla, jotka eroavat Luokka kahdesta muun muassa leveämmällä korilla ja tehokkaammalla, 450-hevosvoimaisella moottorilla.

Kilpailukalenteri koostuu kuudesta osakilpailusta ja 12 lähdöstä. Lähdöistä kymmenen parasta lasketaan mukaan lopulliseen pistemäärään. Ensimmäinen osakilpailu ajetaan Botniaringillä 16.-18.5. ja seuraava Ahvenistolla 13.-14.6. Virossa kilpaillaan 27.-28.6. Pärnun uusitulla radalla. Neljäs osakilpailu ajetaan Alastarolla 11.-12.7. Kemoran osakilpailu ajetaan 8-9.8. ja kauden päättävä Porsche Club Festival 22.-23.8.


23.5.2014 - Emil Lindholm: Finrace ratakausi pyörähti käyntiin kahdella kakkossijalla!

Highslide JS
 
Highslide JS
 
Viikonloppuna ajetut osakilpailut ja ensimmäiset kilpailuni Magenta Racingin tiimissä Porshce GT3 Cup luokan autolla sujuivat erittäin hyvin.

Perjantain harjoitukset sujuivat kauttaaltaan hyvin, sään ollessa kuiva mutta kolea. Viimeisessä sessiossa olin lisäksi luokkani nopein, joka tuntui todella hyvälle seuraavan päivän aika-ajoa silmällä pitäen.

Aika-ajot on tälle vuodelle Porsche luokassa kaksiosainen: Ensimmäisessä sessiossa ajavat kaikki autot. Kymmenen nopeinta autoa pääsee mukaan toiseen sessioon. Ensimmäisessä sessiossa ajetut ajat nollataan, joten vasta toisen session ajat määrää kärjen lähtösijat. Ensimmäisessä sessiossa aikamme oli nopein, Jukka Honkavuoren jääden ainoastaan viisi sadasosan sekuntia. Toisessa aika-ajo sessiossa osat kääntyivät, Jukka Honkavuoren ollessa neljä kymmenystä nopeampia kuin me. Kolmanteen lähtöruutuun ajanut Tom Nylund jäi ajastani 8,5 kymmenystä. Lähtöruutuni oli siis toinen, jota pidin erittäin hyvänä ensimmäisestä aika-ajostani Porschella.

Kisalähdöt poikkeavat Porscheilla totutusta; lähdöt on ns. lentäviä, eli autot ovat liikkeellä sen sijaan että lähdettäisiin paikalta ruuduista. Ensimmäinen lähtö onnistui kohtalaisesti, mutta kolmannesta lähtöruudusta lähtenyt Tom Nylund pääsi rinnalleni ensimmäiseen mutkaan ja suoralle lähdettäessä hän ohitti minut. Ajoin puoli kierrosta hänen perässään, kunnes Tom spinnasi radan nopeimmassa mutkassa ja kolari oli erittäin lähellä kuin auto sinkoutui radan ulkoreunaa kohden. Onnekseni vältyimme osumiselta ja sijoitukseni oli tällöin toinen, mutta tilanteessa tuhlaantui kuitenkin sen verran aikaa että Jukka karkasi viiden sekunnin johtoon. Sain muutamalla ensimmäisellä kierroksella hyvän raon myös taaksepäin, joten loppukisan sai ajaa omassa rauhassa. Maalissa ero kisan voittaneeseen Jukkaan oli reilut kymmenen sekuntia. Kolmanneksi ajanut Johan Westergård jäi 15 sekuntia, joten niin eteen kuin taakse eroa oli reilusti.

Toiseen lähtöön lähtöruutu määräytyi ensimmäisen lähdön kierrosaikojen mukaan, joten Jukka Honkavuori lähti taas ensimmäisestä ruudusta, minä toisesta ja Johan Westergård kolmannesta. Lähtö sujui ongelmitta ja onnistuin pitämään sijani. Jukka pääsi taas heti karkuun, toisaalta taaksepäinkin syntyi heti rakoa joten sain ajaa kilpailun taas yksin. Ruutulipulla sijani oli toinen. Ero Jukkaan oli vajaat kuusi sekuntia ja kolmanneksi ajaneeseen Tom Nylundin 13 sekuntia.

Kokonaisuudessaan viikonloppu oli todella onnistunut ja ensimmäiset kilpailut Porschen ratissa tuntuivat mahtavalta! Seuraavat kisat ajetaan Ahvenistolla 14-15.6.2014.

Tulokset, Porsche GT3 Cup Trophy, 1. kilpailulähtö, Botniaring
1. Honkavuori Jukka, 12 kierrosta
2. Emil Lindholm +10.763sek
3. Johan Westergård +25.140sek

Tulokset, Porsche GT3 Cup Trophy, 2. kilpailulähtö, Botniaring
1. Honkavuori Jukka, 12 kierrosta
2. Emil Lindholm +5.893sek
3. Tom Nylund +18.283sek


Highslide JS
 
18.6.2014 - Emil Lindholmilla ylä- ja alamäkiä Ahveniston Porsche -kilpailussa

Kovin odotuksin Porsche GT3 Cup Trophy Finland ratasarjan kolmanteen ja neljänteen osakilpailuun startannut Emil Lindholm joutui karvaasti pettymään kun ensimmäisen lähdön kolarointi ja rengasrikko pilasi muuten hyvin alkaneen kilpailuviikonlopun - 10. sija ei ollut sitä mitä nuorukainen tavoitteli.

Muutamaa tuntia myöhemmin ajetussa toisessa kilpailulähdössä rallin kahdeksankertaisen Suomenmestari Sebastian Lindholmin poika vältti niin omat kuin kanssakilpailijoiden virheet ja upeasti nousi takarivistä neljännelle sijalle.

Avauslähdön heikon pistesaaliin myötä hän putosi sarjatilanteessa yhdeksännelle sijalle ja on nyt 23 pistettä hopeasijasta. Seuraavat kaksi osakilpailua ajetaan kesäkuun viimeisenä viikonloppuna Viron Pärnun radalla.

Lopputulokset FINRace Ahvenisto, Porsche GT3 Cup Trophy Finland, 1. lähtö: Top-3:
1. Jukka Honkavuori, 14 kierrosta
2. Kari-Pekka Laaksonen, +13.481sek
3. Johan Westergård, +22.729sek
---
10. Emil Lindholm, +6 kierrosta

Lopputulokset FINRace Ahvenisto, Porsche GT3 Cup Trophy Finland, 2. lähtö: Top-3:
1. Jukka Honkavuori, 14 kierrosta
2. Kari-Pekka Laaksonen +8.336sek
3. Johan Westergård +9,445sek
4. Emil Lindholm, +14.932sek
5. Tom Nylund, +28.328sek


29.6.2014 - Emil Lindholm: Hopea ja keskeytys saldona Pärnun Porsche kisoista

Highslide JS
 
Highslide JS
 
Lauantaina ajettiin Porsche GT3 Cup Trophyn kolmas osakilpailu Viron Pärnussa, Auto24ringillä. Ahveniston pienen pettymyksen jälkeen lähdimme hakemaan Pärnusta ehjiä kisalähtöjä. Treenit ajettiin torstaina ja perjantaina, ja totutusta poiketen aika-ajot olivat jo iltapäivällä perjantaina.

Aika-ajojen ensimmäisessä sessiossa vallitsi märkä keli. Lähdimme sadekelin renkaalla ja saavutimme muutaman kierroksen jälkeen kolmanneksi nopeimman ajan joka riitti toiseen sessioon. Toinen aika-ajo sessio osoittautui hankalaksi. Rata oli osittain lähestulkoon kuivunut, ja ajourakin oli enimmäkseen kuiva. Keli tuntui erittäin liukkaalta enkä saanut hyvää vauhtia päälle. Tuloksena vasta kuudenneksi nopein aika, joka oli itselle pienoinen pettymys.

Ensimmäiseen kisaan keli oli taas kuiva. Lähtö onnistui puhtaasti, ja heti ensimmäisessä mutkassa onnistuin kuittaamaan yhden sijan. Toisella kierroksella ohitin Simo Muhosen, ja neljännellä Tom Nylundin. Kun ohitin kuudennella kierroksella Johan Westergårdin, nousin toiseksi ja maalissa eroa Johaniin oli reilut kolme sekuntia. Paras kierrosaikani oli kilpailulähdön toiseksi paras, joten toiseen kisaan lähtöruutuni oli toinen.

Toisen kisan lähtö sujui taas puhtaasti, eikä osumia tullut. Säilytin toisen sijan, ja kisan edetessä ajoin turvallisen eron takana tuleviin. Kaksi kierrosta ennen kisan loppua alkoi kuitenkin ongelmat. Moottori ei käynyt kaikilla sylintereillä ja auto ei tuntunut enää kulkevan. Keskittymiseni herpaantui ja spinnasin ulos radalta. Pääsin kuitenkin vielä takaisin radalle tipahdettuani ulkoilun vuoksi viidennelle sijalle, mutta moottori ei toiminut, ja keskeytimme kisan ettemme vahingoittaisi sitä enempää.

Kokonaisuudessaan kisaviikonloppu oli opettavainen ja ensimmäisen lähdön tulos hyvä. Oli tärkeää saada kokemusta, ja oppia miten ohitetaan nopealla autolla. Vaikka toinen lähtö olisi todennäköisesti ollut tuloksellisesti yhtä hyvä kuin ensimmäinenkin, kuuluvat tekniset murheet lajin luonteeseen.

Seuraava kisa ajetaan kahden viikon päästä Alastaron Moottoriradalla. Alastarossa olemme ajaneet paljon testiä, ja uskon että olemme siellä vahvoilla!

Lopputulokset Porsche GT3 Cup Trophy Finland Pärnu 2014: 1. lähtö, Top-3:
1. Jukka Honkavuori, 13 kierrosta
2. Emil Lindholm, +16.015sek
3. Johan Westergard, +19.250sek

Lopputulokset Porsche GT3 Cup Trophy Finland Pärnu 2014: 2. lähtö, Top-3:
1. Jukka Honkavuori, 13 kierrosta
2. Tom Nylund, +27.824sek
3. Johan Westergard, +28.202sek
---
kesk. Emil Lindholm, moottorimurheet


12.7.2014 - Emil Lindholm: Kaksi toista sijaa Alastarolta!

Highslide JS
 
Highslide JS
 
Kauden neljäs osakilpailu Alastarolla on ajettu, ja täten kausi on jo yli puolivälin. Kilpailuun valmistauduttiin torstaina ja perjantaina ajetuilla harjoituksilla. Perjantain harjoituksissa ajoimme päivän nopeimman ajan, ja muutenkin rata ja auto tuntui sopivan minun käteen hyvin.

Lauantain aika-ajojen ensimmäisessä osassa lähdimme ajamaan kierrosaikaa joka riittäisi toiseen sessioon. Aikamme oli kolmanneksi nopein, joten toiseen sessioon oli vain lähdettävä parantamaan aikaa. Jukka Honkavuori kellotti toisen session nopeimman ajan 15,598, joista jäimme vain 0,149 sekuntia. Ensimmäiseen kisaan ruutuni oli siis toinen.

Kilpailun lähtö sujui hyvin ja säilytin sijani toisena. Pysyin täysin Jukka Honkavuoren kannoilla ja tulevat kierrokset ajoimmekin peräkkäin eron ollessa melkein koko ajan alle sekunnin. Olin kuudennella kierroksella jopa tarpeeksi lähellä yrittääkseni ohitusta, mutta tein pienen ajovirheen ja putosin hetkellisesti 1,3 sekunnin päähän. Vauhtini riitti kuitenkin ajamaan Jukkaa kiinni ja viimeisellä kierroksella olin taas aivan hänen perässään. En kuitenkin päässyt yrittämään hänestä ohi ja ruutulipulle saavuin ainoastaan 0,35 sekuntia perässä.

Ajoin ensimmäisessä kisaan nopeimman kierrosajan 0,2 sekunnin marginaalilla, joten lähdin toiseen kisaan paalulta, Honkavuoren ollessa toisessa ruudussa. Tämä oli minun ensimmäinen kerta paalulla Porschella. Lähtö sujui taas hyvin, mutta jarrutin ensimmäiseen mutkaan liian aikaisin ja Jukka pääsi ohitseni. Kolmantena ajanut Johan Westergård pääsi ahdistelemaan ensimmäisellä kierroksella ja sain taistella hänen kanssa hetken. Kuin sain vihdoin tehtyä Johaniin eroa, oli Jukka karannut jo yli neljän sekunnin johtoon. Lähdin ajamaan Jukkaa kuitenkin kiinni, ja maalissa ero oli kaventunut reiluun kolmeen sekuntiin. Toinen sija jäi pieneksi pettymykseksi, positiivista on silti että ajoin taas kilpailun nopeimman kierroksen.

Kokonaisuudessa viikonloppu oli juuri sitä mitä lähdimme hakemaan Pärnun kilpailujen jälkeen, ja kiitos siitä kaikille tukijoille ja tiimille! Parannettavaa jäi viellä, mutta ensimmäistä kertaa pystyin haastamaan Jukkaa mikä on tietysti edistystä.

Seuraavat kisat ajetaan Kemorassa 9.8. Lähdemme sinne haastamaan Jukkaa tosissaan ja toivottavasti pystymme vähintään yhtä hienoon suoritukseen kuin tänä viikonloppuna!

Lopputulokset Porsche GT3 Cup Trophy Finland, Alastaro 2014, 1. lähtö, Top-3:
1. Jukka Honkavuori, 12 kierrosta
2. Emil Lindholm, +0.340sek
3. Johan Westergård, +18.261sek

Lopputulokset Porsche GT3 Cup Trophy Finland, Alastaro 2014, 2. lähtö, Top-3:
1. Jukka Honkavuori, 12 kierrosta
2. Emil Lindholm, +3.698sek
3. Kari-Pekka Laaksonen, +20.634sek


12.8.2014 - Emil Lindholm: Epäonninen kisaviikonloppu Kemorassa

Highslide JS
 
Viikonloppuna ajettiin Porsche GT3 Cupin toiseksi viimeinen osakilpailu Kemorassa. Kisaan lähdettäessä olimme seitsemänsiä pisteissä, sillä meillä on kaksi keskeytystä; yksi Ahveniston ensimmäisen lähdön pienestä kolarista seuranneen rengasrikon takia, ja Pärnussa toinen keskeytys moottoririkon takia. Tämä ei vielä antanut huolia pistetilanteen suhteen, sillä Porsche Cupissa kaksi huonointa kilpailulähtöä poistetaan pisteistä. Täten meillä oli vieläkin mahdollisuus hopeamitaliin, mutta se edellytti että jäljellä olevat kilpailut sujuisivat ongelmitta. Näin ei kuitenkaan Kemorassa käynyt.

Torstaina ajoin Kemoran moottoriradalla ensimäistä kertaa Porschella. Ensituntuma radasta oli mielekäs; nopeita, ajettavia kaarteita ja myöskin teknisesti haastavia hitaita mutkayhdistelmiä. Torstaina saimme ajaa niin kuivalla kuin märällä, ja molemmissa olosuhteissa auto tuntui hyvältä.

Perjantain vapaissa harjoituksissa jatkoimme hyvää suoritusta, kellottamalla kaikkiin ajamiimme sessioihin nopeimman ajan. Lauantain aika-ajoon oli siis hyvät edellytykset, ja itselläni oli hyvä tuntuma autoon.

Aika-ajoissa vallitsi märkä keli. Ensimmäiseen sessioon kellotimme toiseksi nopeimman ajan, Jukka Honkavuoren ollessa pienellä marginaalilla nopein. Paikka aika-ajon toiseen sessioon oli siis varma, ja täten lähdimme ajamaan Jukkaa kiinni. Toisen session yllättäjä oli kuitenkin Johan Westergård, joka ajoi paalulle tuhannesosa sekunnin nopeammalla ajalla meihin. Siis 0,001 sekuntia! Jukka Honkavuoren lähtöruutu määräytyi kolmanneksi, 0,290 sekuntia meitä hitaammalla ajalla. Tämä povasi ensimmäisestä lähdöstä melkoista jännitenäytelmää, sillä erot kärjessä olivat todella pieniä.

Ensimmäisen lähdön keli oli erittäin haastava. Rata oli pääosin kuiva, mutta joissain mutkissa oli vielä reilusti märkiä kohtia. Suurin osa kilpailijoista valitsi sadekelin renkaan, ja niin mekin, mikä tosin osoittautui myöhemmin virhearvioksi. Lähtö sujui omasta puolestani hyvin, ja nousin heti ensimmäisessä mutkassa johtoon. Kärkisijani ei kestänyt kuitenkaan kauan, sillä Johan Westergård pääsi yrittämään heti kolmannessa mutkassa ohitusta, ja onnistuikin. Samassa junassa tuli Jukka Honkavuori myöskin ohi, ja olin täten kolmas. Sadekelin rengas ja kuiva asvaltti oli mahdottoman vaikea yhdistelmä, tuntui että en saanut autoani kääntymään ollenkaan, ja minulla oli vaikeuksia löytää hyvä rytmi suorittamiseen. Olosuhteet olivat kuitenkin samat kaikille, muilla tällainen välikeli oli yksinkertaisesti paremmin hallussa.

Johan Westergård spinnasi toisella kierroksella, ja olin täten taas toinen. Kolmannella kierroksella takaa tullut Tom Nylund pääsi haastamaan minua, ja onnistuikin ohituksessaan. Saman kierroksen viimeisessä mutkassa Tomin auto lähti spinnaamaan, ja minun tullessa takaa jouduin väistämään häntä ripeästi radan ulkolaitaan. Samassa ajauduin sateen liukastamaan kanttikivetykseen, ja minunkin auto rupesi spinnaamaan. Yritin oikaista autoa väkisin, ja sen seurauksena ajauduin radan sisälaitaa kohti. Anssi-Jukka Kasi oli väistänyt Tomin nimenomaan sisäpuolelta, ja täten meidän törmäys oli väistämätön. Kolari oli suhteellisen kova, ja lähtö jouduttiin keskeyttämään. Molemmat kuljettaja kävivät lääkärintarkastuksessa ja mustelmia lukuun ottamatta loukkaantumisilta säästyttiin. Automme oli kuitenkin saanut niin suuret vauriot että toiseen lähtöön oli mahdoton startata ja meidän kisaviikonloppu päättyi siihen.

Ensimmäisen lähdön uusinnan, ja myöskin toisen lähdön voitti Kari-Pekka Laaksonen. Jukka Honkavuori varmisti kuitenkin Porsche GT3 Cup mestaruuden, sillä hänen pistejohtoa on mahdoton saavuttaa jäljellä olevassa Porsche festivaalissa, joka ajetaan kahden viikon päästä. Tällä hetkellä olemme pisteissä vasta kymmenentenä, ja täten yritämme festivaaleissa ajaa ainoastaan varmat sijoitukset. Suuri kiitos tiimille, autoa vuokraavalle Jukka Niemiselle ja kaikille tukijoille, vaiherikkaasta, jo loppuvaiheisiin tulleesta kaudesta! Auton saattaminen kuntoon festivaalia varten vaati suurta työpanosta, mutta se tulee varmasti onnistumaan ja siitä kiitos kuuluu autoa huoltavalle Printsport Racingille ja tietysti mekaanikolleni, Ville Uusitalolle!

Lopputulokset FINRace Kemora 2014: Porsche GT3 Cup Trophy Finland, 1. lähtö:
1. Kari-Pekka Laaksonen, 9 kierrosta
2. Marko Helistekangas, +10.001sek
3. Johan Westergård, +21.156sek
---
kesk. Emil Lindholm, kolari

Lopputulokset FINRace Kemora 2014: Porsche GT3 Cup Trophy Finland, 2. lähtö:
1. Kari-Pekka Laaksonen, 11 kierrosta
2. Tom Nylund, +3.155sek
3. Jukka Honkavuori, +6.876sek
---
kesk. Emil Lindholm, ei startannut


26.8.2014 - Emil Lindholm: Porsche Festivaaleista Voitto!

Highslide JS
 
Alastarossa ajettu kauden päättävä Porsche Festival oli todellinen loppuhuipentuma, sillä Magenta Racing ajoi ensimmäiseen Porsche GT3 Cup Trophy voittoonsa! Viikonloppu oli kauttaaltaan haastava. Jo yksittäin se että osallistuimme Carrera Cup Scandinavian osakilpailuun, tuplasi lähtöjen, ja täten myöskin kiireen määrän.

Torstaina meidän puolestamme alkaneet harjoitukset osoittivat että auto oli Kemoran kolarin jäljiltä kunnossa. Ajoimme päivän aikana viitisenkymmentä kierrosta ongelmitta. Perjantaina saatiin jo osviittaa vauhdistamme toisiin verrattuna. Kuivalla kelillä kierrosaikamme oli nopeimpia, kun taas sadekuuron kastelemalla radalla olimme Lars-Bertil Rantzowia hieman perässä. Perjantaina ajettiin myöskin molempien sarjojen aika-ajot. GT3 Cup Trophyn aika-ajoissa oli selvä vesikeli. Tiesin että oli painettava kovaa, jotta aiemmin vesikeliä dominoinut Rantzow jäisi taakse. Onnistuimmekin ajamaan paalupaikalle 0,2 sekunnin erolla juurikin Rantzowiin. Carrera Cupin aika-ajoon keli oli samanlainen, mutta jäin ensimmäisillä aikakierroksillani ruuhkaan, ja ajaminen hankaloitui aika-ajojen edetessä. Tuloksena vasta neljäs lähtöruutu.

Ensimmäiseen Cup Trophy kilpailuun lauantaina oli taas epävakaa keli. Kymmenen minuuttia ennen lähtöä radan kasteli kauttaaltaan sadekuuro, ja oli valittava lähteekö slicksillä vai sadekelin renkaalla kuivuvalle radalle. Päädyimme slicksiin, kuten teki myös Rantzov. Rata oli kuitenkin niin märkä, että sadekelin renkailla lähteneet kilpailijat saivat alussa suuren kaulan. Radan kuivaessa asetelmat rupesi kääntymään, ja slickseillä ajaneet kilpailijat saavuttamaan edessä olevia. Ruutulipulla olimme seitsemänsiä, ja nopein slicks renkaita käyttänyt auto. Koko lähtö mitätöitiin myöhemmin lämmittelykierroksella tehtyjen sääntöjenvastaisien rengasvaihtojen takia. Toiseen Cup Trophy lähtöön lähtöruutu määräytyi toiseksi nopeimpien kierrosaikojen perusteella.

Ensimmäinen Carrera Cupin kisa oli meidän kannalta katastrofi. Kisani päättyi kolariin jo ensimmäisellä kierroksella, osuttuani KP Laaksosen kanssa. Todella harmittavaa, sillä kaikki ainekset onnistuneeseen kilpailuun oli käsillä. Auton korjaamisessa tuli kiire, sillä Cup Trophyn lähtöön oli ainoastaan reilut puoli tuntia aikaa joten suuri kiitos mekaanikoilleni Ville Uusitalolle ja Jarkko Argilanderille, että he korjasivat auton kuntoon tuossa ajassa!

Toinen Cup Trohyn kilpailu olikin sitä mitä olemme hakeneet koko kauden. Lähtö sujui loistavasti, ja ohitin Lars-Bertil Rantzowin heti ensimmäisessä mutkassa. Sain muutamassa kierroksessa ajettua hyvän kaulan takana tulleisiin, ja maalissa eroa oli yhdeksän sekuntia toiseksi ajaneeseen Rantzowiin. Nopein kierrosaika meni myöskin nimiini, sen ollessa 0,328 sekuntia Rantzowia parempi.

Toinen Carrera Cupin kisa oli mielenkiintoinen kilpailu, sillä lähdin viimeisestä ruudusta. Sain loistavan lähdön ja ohitin ennen ensimmäistä mutkaa peräti kuusi autoa. Heti seuraavalla kierroksella pääsin Anders Conradzonin ohitse kuudenneksi. Seuraava ohitettava oli Kenneth Pantzar, joka paljastui vaikeaksi ohitettavaksi. Pääsin hänestä ohi vasta viisi kierrosta myöhemmin. Ruutulipulle saavuin viidentenä, kuusitoista sekuntia lähdön voittanutta Lars-Bertil Rantzowia perässä.

Viikonloppu oli meille vaiherikas, ja taaskin nähtiin mitä moottoriurheilu voi parhaimmillaan ja pahimmillaan olla. Kokonaisuutena voitto maistui kuitenkin hyvältä, olemmehan jahdanneet sitä koko kauden. Haluan kiittää tästä kaudesta kaikkia yhteistyökumppaneita, auton vuokrannutta Jukka Niemistä, mekaanikkojani Villeä ja Jarkkoa, sekä kaikkia jotka ovat olleet mukana tukemassa! Ilman teitä tämä huikea kausi ei olisi ollut mahdollista!

Kilpailut tältä vuodelta ei lopu tähän. 13.9 osallistun Jukka Niemisen kanssa Saksan Nürburgringillä ajettavaan VLN osakilpailuun Opel Astra OPC:llä. Tämä on suuri mahdollisuus päästä ulkomaille ajamaan, puhumattakaan legendaarisesta, 24,4 km pitkästä Nürburgringin radasta. Ennakkotiedotetta kilpailusta seuraa pian.

FINRace Trophy loppupisteet 12/12 osakilpailua:
1. Jukka Honkavuori, 337 pistettä
2. Simo Muhonen, 290 pistettä
3. Johan Westergård, 257 pistettä
------
10. Emil Lindholm, 186 pistettä

Porsche GT3 Cup Trophy Finland loppupisteet 12/12 osakilpailua:
1. Jukka Honkavuori, 337 pistettä
2. Simo Muhonen, 302 pistettä
3. Johan Westergård, 298 pistettä
---
8. Emil Lindholm, 247 pistettä
 
     
 
Sebateamin kotisivut on toteuttanut MediaGuru Jack Bacon - www.mediaguru.fi