Sebateam in English Sebateamin kotisivut Suomeksi  
NaviLeft Tuoreimmat uutisemme Sebastian Lindholm Emil Lindholm Axel Lindholm Kilpailukalustomme Parhaimmat rallikuvamme TV-tuotantoamme Elämykselliset asiakastilaisuutemme Kumppaneitamme Ota yhteyttä ja kannusta meitä NaviRight
TableTop
 
Tuoreimmat uutisemme
 
30.4.2017 - Lindholmin autokunnalla lupauksia herättävä GT-avaus Saksassa

Highslide JS
 
Highslide JS
 
Highslide JS
 
Attempto Racingin Lamborghini-kuljettaja Emil Lindholm, 20, ja hänen uusi ja vasta 17-vuotias ajajaparinsa Saksan Jonathan Judek ylsivät Saksan ADAC GT Masters -ratasarjan avausviikonlopun molemmissa osakilpailuissa kelpo suoritukseen. Saksan Oscherslebenin moottoriradalla ajetuissa kilpailuissa suomalaissaksalainen autokunta sijoittui lauantain osakilpailussa sijalle 20 ja tänään sunnuntaina sijalle 15.

Tulos ei ollut tavoitellun kaltainen, mutta Lindholmin nuoren debytantin kokemukseen nähden 30 GT3-auton joukossa hyvä.

- Lauantaina jäimme aika-ajossa Jonathanin (Judek) aika-ajovuorolla 2,5 sekuntia kärjelle. Aika paljon, mutta kun kysymyksessä oli hänen ensimmäisen kilpailunsa GT3-auton ratissa niin tulos oli mielestäni hyvä. Todella nuoreksi kuljettajaksi hän ajoi fiksusti, eikä tehnyt virheitä, Lindholm kehui. Lopputuloksissa sija 20 on ihan ok, koska kisassa 20 nopeinta ajaa kierrosaikansa sekunnin sisällä toisistaan.

Kovatasoisessa ja ennen kaikkea tasaväkisessä sarjassa virheille ei siis ole sijaa. Kilpailu sarjassa on kovaa, ja koko ryhmä on viime vuodesta tiivistynyt edelleen.

- Toisen kisan aloitin ja ajoin parhaimmillaan kahdentenatoista. Edessä ajoi sarjan mestari Luca Ludwig AMG-Mersulla ja takana Kelvin van der Linde Audilla. Oli mukava huomata, että kun paikkamme radalla oli sarjassa menestyneiden autokuntien kanssa sama niin he eivät olleet meitä yhtään nopeampia. Oli kiva ajaa hetken aikaa kärkiautokuntien kanssa samaa kyytiä, Lindholm iloitsi.

Sarjan seuraavaan osakilpailuun Lausitzringille tiimillä on toki kotiläksynsä tehtävänään.

- Vauhtimme hiipuu ajojakson lopussa, ja se on selvitettävä, että miksi. Olemme seuraavaan osakilpailuun mennessä varmasti tiiminä parempi ja nopeampi. Ajajaparini on myös kaksi kilpailua kokeneempi.

- Kävimme ennen kauden alkua Lausitzringillä testaamassa ja vauhtimme oli hyvää. Positiivista tässä on myös se, että automme on hyvä ja se tuntuu selvästi viime vuotta paremmalta ajaa. Nyt pitää vain löytää se viimeinen sekunti jostain, jotta pääsemme kilpailemaan kymmenen nopeimman joukossa sarjan mestaruuspisteistä, Lindholm muistuttaa.

ADAC GT Masters -ratasarja jatkuu kolmen viikon kuluttua Lausitzringin moottoriradalla Saksassa. Sarjassa ajetaan kaikkiaan seitsemän kilpailuviikonloppua ja 14 mestaruusosakilpailua. Sarja päättyy syyskuun lopulla Hockenheimin moottoriradalle Saksaan.

Tuloksia; ADAC GT Masters, Oschersleben, lauantai:
1. Mathieu Jaminet (FRA) - Michael Ammermüller (GER) Porsche 911 GT3 R 58:36,595
2. Klaus Bachler (AUT) - Alex Macdowall (GBR) Porsche 911 GT3 R + 0,755
3. Connor De Phillippi (USA) - Christopher Mies (GER) Audi R8 LMS + 1,841

20. Emil Lindholm (FIN) - Jonathan Judek (GER) Lamborghini Huracan GT3 + 11,655

Tuloksia; ADAC GT Masters, Oschersleben, sunnuntai:
1. Ricky Collard (GBR) - Philipp Eng (GER) BMW M6 GT3 59:42,120
2. Jules Gounon (FRA) - Daniel Keilwitz (GER) Corvette C7 GT3 + 0,431
3. Robert Renauer (GER) - Sven Müller (GER) Porsche 911 GT3 R + 1,047

15. Emil Lindholm (FIN) - Jonathan Judek (GER) Lamborghini Huracan GT3 + 12,229


13.4.2017 - Lindholm jatkaa Saksan ADAC GT Masters -huippuratasarjassa

Highslide JS
 
Highslide JS
 
Highslide JS
 
Highslide JS
 
Highslide JS
 
Nuori suomalainen kilpa-ajaja Emil Lindholm, 20, on solminut ajajasopimuksen Saksan ADAC GT Masters -ratasarjaan. Lindholm kilpailee sarjassa ADAC NSA:n tukemana Attempto Racingin Lamborghini Huracán GT3 -autolla yhdessä Saksan Jonathan Judekin, 17, kanssa. Autokunnan numero on #66.

Suomalaiskuljettaja aloittaa toisen kautensa yli 500 hevosvoimaisen Lamborghini Huracán GT3:n ratissa yhdessä uuden ajajaparinsa Saksan Jonathan Judekin kanssa. Kauden ensimmäinen ja ainoa testisessio ajettiin pääsiäisviikolla Oscherslebenin moottoriradalla Saksassa. Lindholm oli erittäin tyytyväinen autonsa suorituskykyyn ja jatkosopimukseen.

- Hieno mahdollisuus ja kiitos ADAC NSA:lle siitä, että saan jatkaa heidän junioritiimissään. Tämä vuosi tulee olemaan minulle osittain helpompi, kun minulla on jo kokemusta GT3-autoista yhdeltä kaudelta. Uusi tallikaverini Jonathan (Judek) tulee sarjaan suoraa kartingista. Hänen kanssa saamme tehdä paljon töitä, mutta olemme jo nähneet, että hän on kehittynyt ja oppinut koppiautoista jo paljon. Hän on kova poika ajamaan, Lindholm toteaa.

Lindholm kertoo, että tiimiä ajattava Attempto Racing on pystynyt talven aikana tekemään autoon merkittäviä parannuksia. Kautta edeltänyt testipäivä sujui hyvin.

- Tiimi antoi selvästi enemmän ajoaikaa Jonathanille, jotta hän pääsisi ison ja tehokkaan automme kanssa sinuiksi. Viime vuoden viimeisissä kisoissa olimme aika-ajossa 1,5 sekuntia kärkeä perässä, nyt enää 0,9 sekuntia. Ja ajoimme tuon ajan käytetyillä renkailla.

- Tiimimme on tehnyt talven aikana todella hyvää työtä. Auto on merkittävästi parempi ajaa ja nopeampi kuin viime vuonna. Ei voisi uskoa, että kysymyksessä on sama auto. Vauhtimme muihin nähden oli positiivinen yllätys.

Lindholm sanoo, että tiimin tavoite on nousta lähtöruudukon kolmenkymmenen auton joukossa kymmenen nopeimman joukkoon.

- Tavoite on kova, mutta se on mielestäni täysin realistinen. Lindholm toteaa.

Lindholm myös Kouvolan SM-ralliin

Talven jälkeen ralli SM-sarjassa SM3-luokan pistejohdossa ajavalta Lindholmilta ei ennakkotiedoista poiketen jää kuin toinen kesän SM-ralleista väliin. Ralli SM-sarjan Tulevaisuuden tähti -kilpailua johtava Lindholm jättää ADAC GT Masters -sarjan kolmannen osakilpailun Itävallan Red Bull Ringillä ajamatta, osallistuakseen kesän toiseen SM-osakilpailuun SM O.K. Auto-ralliin Kouvolaan.

Kesäkauden SM-avaus Riihimäellä jää Lindholmilta GT3-päällekkäisyyden takia väliin.

- Haluan kilpailla Tulevaisuuden tähti -palkinnosta. Minulla on hyvin mennen talven jälkeen mahdollisuus pärjätä, joten haluan sijoittua viiden parhaan joukkoon ja olla niiden kuljettajien joukossa, joista voittaja valitaan. Kun jätän Itävallan GT Mastersin väliin niin en häviä siinä mitään. Olemme sopineet asiasta myös tiimini kanssa.

ADAC GT Masters kausi 2017 käynnistyy reilun kahden viikon kuluttua 28.-30. huhtikuuta Oscherslebenin radalta Saksassa. Kauden aikana ajetaan Saksassa, Itävallassa ja Hollannissa kaikkiaan seitsemän kilpailuviikonloppua ja yhteensä neljätoista starttia. Sarja päättyy syyskuun lopulla Saksan Hockenheimiin.

ADAC GT Masters 2017:
- 28.-30.4. Oschersleben, Saksa
- 19.-21.5. Lausitzring, Saksa
- 9.-11.6. Red Bull Ring, Itävalta
- 21.-23.7. Zandvoort, Hollanti
- 4.-6.8. Nürburgring, Saksa
- 15.- 17.9. Sachsenring, Saksa
- 22.9.- 24.9. Hockenheim, Saksa

ADAC GT Masters lyhyesti:

- ADAC GT Masters -kilpailuissa autokunnan muodostaa kaksi kuljettajaa.

- Kilpailuviikonlopun lauantaina ja sunnuntaina ajetaan tunnin mittaiset osakilpailut, joiden puolivälissä suoritetaan kuljettajan vaihto. Molempiin kilpailulähtöihin ajetaan omat aika-ajot.

- Sarjassa jaetaan pisteillä jokaisessa osakilpailussa kokonaiskilpailun, valmistajien mestaruussarjan sekä Junior Throphyn kymmenelle parhaalle autokunnalle. Loppupisteisiin lasketaan kaikkien osakilpailun tulokset.

- ADAC GT Masters -sarjan kilpailuviikonloppu koostuu kahdesta 60 minuutin vapaasta harjoituksesta, kahdesta 20 minuutin mittaisesta aika-ajosta ja kahdesta 60 minuutin + 1 kierroksen kilpailusta. Autokunnat saavat viikonlopun ajaksi käyttöönsä kolme sarjaa kuivankelin uusia renkaita. Saderenkaiden määrää ei ole rajoitettu.

- Autokunnan muodostaa kaksi kuljettajaa, jotka vaihtavat ajovuoroa kertaalleen jokaisen osakilpailun puolivälissä. Kuljettajanvaihdolle on määrätty oma aikaikkuna. Vaihto tulee suorittaa, kun kilpailusta on ajettu 25-35 minuuttia. Varikkokäynnin pitää kestää jokaisella autokunnalla minimissään 65 sekuntia.

ADAC GT Masters - sarjan GT3-autot:
- Audi R8 LMS
- BMW M6 GT3
- Corvette C7 GT3-R
- Lamborghini Huracán GT3
- Mercedes-AMG GT3
- Nissan GT-R NISMO GT3
- Porsche 911 GT3 R
 
     
 
Sebateamin kotisivut on toteuttanut MediaGuru Jack Bacon - www.mediaguru.fi